پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182651
دبير ستاد احياي امربه معروف و نهي از منکر چهارمحال و بختياري:
آغاز اجراي قانون حمايت از آمران به معروف وناهيان از منکر
تاریخ انتشار : 1394/05/29 18:42:14
نمایش : 1402
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان چهارمحال و بختياري با اشاره به تصويب و تأييد مجلس و شوراي نگهبان، از آغاز اجراي قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري بسيج استان چهارمحال و بختياري؛ رضا محمدسليماني، در گفتگوي ويژه با خبرنگار ما، گفت: قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر، در جلسه 23 فروردين 94 در مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 22 ارديبهشت به تأييد شوراي محترم نگهبان رسيد.

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان، ادامه داد: اين قانون در راستاي اصل هشتم قانون اساسي و به منظور تحقق وظيفه همگاني امربه معروف و نهي از منکر در ارتباط با مردم و دولت، تدوين و ظرفيت بسيار مناسبي را براي اجراي فراگير اين دو فريضه الهي در سطح جامعه فراهم کرده است.

محمدسليماني، تصريح کرد: با عنايت به تصويب و لازم الاجرا شدن اين قانون، بستر قانوني براي نهادينه شدن فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر در جامعه فراهم شده و در اين راستا حمايت مسئولين را مي طلبد تا در راستاي حمايت ارزش هاي اسلامي، بيش از پيش در اداي دين و انجام تکليف تلاش و جديت و کوشش کنند.

وي، آمران به معروف و ناهيان از منکر را به دو دسته عام و ضابطان قضايي تقسيم کرد و گفت: انجام فريضه امربه معروف و نهي از منکر، يک وظيفه عمومي است که عامه مردم مي توانند در اين راستا تلاش کنند؛ ولي علاقه مندان همکاري بعنوان ضابط مي توانند به دفاتر ستاد احياي امربه معروف و نهي از منکر استان و شهرستان ها مراجعه و پس از طي دوره هاي آموزشي، کارت ضابطين را دريافت و انجام وظيفه کنند.

به گزارش بسيج، قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر، در 24ماده 18تبصره به تصويب مجلس شوراي اسلامي و تأييد شوراي نگهبان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رسيده و لازم الاجرا مي باشد.

در اين قانون، معروف و منکر، تعريف و محدوده آن به اضافه وظايف اعضاي ستاد امربه معروف و نهي از منکر و حمايت هاي قضايي از آمران و ناهيان از منکر مشخص شده است.

بر اساس ماده 7 اين قانون، مجازات اشخاصي که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهي از منکر نمايند، قابل تخفيف و يا تعليق نيست و صدور حکم مجازات قابل تعويق نمي باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html